• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71687
+
-

شاخص‌های سلامت در استان ارتقا می‌یابد

استاندار با اشاره به تصویب سند حوزه سلامت هرمزگان گفت: شاخص‌های حوزه سلامت در هرمزگان با اجرای این سند ارتقا می‌یابد.

 به گزارش مهر «فریدون همتی» در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بیان کرد: در قالب این سند برای ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت در استان و رساندن آن‌ها به میانگین کشوری و بالاتر برنامه‌ریزی شده است. 
وی ادامه داد: سند حوزه سلامت هرمزگان باید با مشارکت مردم، دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها اجرایی شود. 

استاندار افزود: در این سند تقسیم کار مناسبی با توجه به نوع فعالیت‌ها انجام شده و اجرای آن با محوریت دانشگاه علوم پزشکی استان پیگیری می‌شود. 
همتی در ادامه به طرح ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: در استان هرمزگان ۲۰ هزار کیلومتر رودخانه وجود دارد که 5 هزار کیلومتر آن هنگام وقوع سیلاب دارای تهدیداتی برای مناطق مسکونی، کشاورزی و صنعتی هستند. 

وی لایروبی رودخانه‌ها را برای کاهش خسارت‌ها و افزایش ایمنی بسیار موثر دانست و تصریح کرد: طرحی ابلاغ شده که لایروبی رودخانه‌ها توسط پیمانکاران بر طبق نقشه‌هایی که به آن‌ها ارائه می‌شود، انجام شود و مصالح حاصل از این کار نیز استحصال و مورد استفاده قرار گیرد. 

استاندار هرمزگان همچنین به بررسی مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در این نشست اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۶۰ پروژه از سوی کارگروه‌ها تایید و به شورای برنامه‌ریزی ارائه شد که این طرح‌ها به تصویب رسیدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید